Prezes UOKiK postawił już zarzuty czterem polskim podmiotom o stosowanie pseudoekologicznego marketingu. Polskie organizacje pozarządowe apelują i urząd apelują do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o wsparcie prac nad przepisami, które mają zapobiec wprowadzania konsumentów w błąd. Zjawisko greenwa...
Prezes Urzędu Kontroli Konkurencji i Konsumentów zgodził się na dokonanie koncentracji polegającej na połączeniu Quercus TFI ze spółką Templeton Asset Management (Poland) Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, poinformował Quercus TFI w komunikacie...
Dla większości Polaków zakupy online stały się dziś nieodłącznym elementem codzienności, z którego trudno byłoby zrezygnować. Klienci mogą wybierać i przebierać w ofertach Allegro, Vinted, OLX, sklepach dużych marek… Nie oznacza to jednak, że cały pr...
Zakupy robimy dziś wszędzie – w aplikacjach mobilnych, na zagranicznych platformach, w lokalnych sklepach internetowych czy stacjonarnie. Rynek sprzedaży konsumenckiej stale rośnie. Niezależnie od miejsca, w którym płacimy za towar lub usługę, chroni...
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny opowiada się za podatkiem od nadmiarowych zysków banków. Jego zdaniem sektor bankowy powinien pomóc kredytobiorcom, zamiast wypłacać miliardy dywidend. Proponuje też wsparcie taniego budownictwa, wakacje kredytowe i zatrz...
Niemal 40 proc. sklepów internetowych stosuje różne praktyki, które mają nakłonić nas do zakupów. Często są to dark patterns – działania wątpliwe etycznie, za które może grozić kara. Prezes UOKiK opisał przykłady takich manipulacji i przypomniał, jak...
Czytanie cen w Biedronce wymaga znajomości wyższej matematyki - śmieją się czasami internauci. W jednym ze sklepów należących do sieci pojawiły się właśnie cenówki, z których niełatwo jest wyczytać, jaki produkt jest objęty promocją. Po naszej interw...
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty firmom Orange i T-Mobile dotyczące prezentowania cen usług w sposób mogący wprowadzać konsumentów w błąd. Operatorom grożą kary w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu. Podstawą...
UOKiK przygląda się, czy operatorzy telekomunikacyjni — Orange i T-Mobile — nie wprowadzają konsumentów w błąd, podając w reklamach ceny uwzględniające rabaty, jako ceny wyjściowe. Efekt? Klient może zapłacić znacznie więcej niż się spodziewał. Kto m...