W latach 60. reklamy samochodów pełne były obietnic. Citroën posługiwał się wówczas sloganem: „Nie latasz – tylko tak się czujesz”. Redaktor Gillis Jacobsson z magazynu Lektyr postanowił sprawdzić, czy jest w tym choć ziarno prawdy. Po przejechaniu 1500 kilometrów w Citroënie ID 19 z rocznika 1964 n...
Prezes Volvo, Hakan Samuelsson, wezwał Unię Europejską do obniżenia ceł na import samochodów ze Stanów Zjednoczonych. Jego apel pojawił się krótko po opublikowaniu przez koncern wyników finansowych za drugi kwartał 2025 roku, które ujawniły znaczącą...
Zmiany klimatyczne i technologiczne dość znacząco zmieniły podejście rolników do żniw. Wraz z tymi modyfikacjami zmienia się także natura, a ptaki muszą dopasować się do nowych uwarunkowań środowiskowych.
Tego dnia 1628 roku zatonął szwedzki galeon Vasa Galeon Vasa był najnowszym i największym okrętem marynarki szwedzkiej. Jego zadaniem była walka z młodą flotą polską, niestety z racji opóźnień ludwisarzy nie dostarczono wszystkich dział i okręt nie w...
XVII Zlot Zabytkowych Citroënów, który odbywa się właśnie w Rzeszowie i Łańcucie to sposób na zetknięcie się z historią i okazja do zobaczenia prawdziwych motoryzacyjnych legend. Citroën Traction Avant zajmuje w tym gronie szczególne miejsce i to nie...
Citroën 2CV to legenda sama w sobie – symbol wolności, prostoty i francuskiego stylu życia. Ale są wśród tych sympatycznych kaczek egzemplarze absolutnie wyjątkowe. I właśnie jeden z nich pojawił się na sprzedaż. Oto niezwykły 2CV „Week-End”, rzadki...
Miesiąc temu recenzowałam dla was sympatycznego mieszczucha: Citroëna C3 ze 100-konnym silnikiem spalinowym i manualną skrzynią biegów. Deja vu? Nie do końca. Model ten sam, ale napęd zupełnie odmienny. Tym razem przyszło mi się zmierzyć z wersją w p...
Citroën Ami jako Ferrari? Gdyby Enzo żył, zapewne zaniemówiłby na widok tego, co stało się z A może… roześmiałby się serdecznie? W Amsterdamie pewien młody przedsiębiorca postanowił bowiem nadać tej miejskiej puszce na prąd wygląd prawdziwej superma...
Citroën C15 nie był ani piękny, ani szybki, ani przesadnie nowoczesny. A mimo to – albo właśnie dlatego – uznano go za absolutnie niezniszczalny symbol motoryzacyjnego pragmatyzmu. Produkowany przez ponad 20 lat, sprzedał się w liczbie 2,1 miliona eg...
Maroko nie tylko przyciąga turystów swoją kulturą i krajobrazami, ale coraz częściej także uwagę globalnych koncernów motoryzacyjnych. Dzięki strategicznym inwestycjom Renault i Stellantis, kraj ten staje się liderem przemysłu samochodowego w Afryce...
Citroën to marka samochodów komfortowych, pięknych i unikalnych. W ten weekend największe legendy takie jak Traction Avant, 2CV, DS, GSA, CX, BX, XM czy Xantia można było spotkać na południu Polski – w Rzeszowie. Kończy się już powoli XVII Ogól...