W Sądzie Rejonowym w Trzebnicy rozpoczął się proces lokalnego przedsiębiorcy, który jest oskarżony o pomoc, w wyprowadzaniu publicznych pieniędzy, przez skazane urzędniczki. To pokłosie głośnej sprawy. Pikanterii dodaje fakt, że pod koniec marca prok...
Od 10 lipca 2027 roku w całej Unii zapłacisz gotówką najwyżej 10 tysięcy euro, a już powyżej 3 tysięcy sprzedawca będzie musiał spisać twoje dane. Sprawdź, kogo to obejmie i czego nie zmieni. Related posts: Gotówka pod kontrolą. Od 2027 roku w całej...
Ponad 2 tys. zł miesięcznie - tyle mogą w 2027 r. wynieść składki społeczne przedsiębiorcy opłacającego tzw. duży ZUS. To około 125 zł więcej niż obecnie i ponad 1,5 tys. zł dodatkowego wydatku w skali roku. Podwyżka nie wynika jednak z wprowadzenia...
• KSeF nawet dla szewca, fryzjera i kominiarza • Staż pracy na nowych zasadach. Co z przedsiębiorcami? • Prezydent podpisał: przesunięty obowiązek dla części małych, średnich i dużych firm • Darmowe staże i umowy śmieciowe znikną? Resort pracuje...
Od stycznia 2026 roku urząd skarbowy będzie monitorować płatności kartą osób, których roczne wydatki przekroczą 25 tys. euro oraz przedsiębiorców, niezależnie od kwoty transakcji. Celem zmian jest walka z szarą strefą i ukrywaniem dochodów.
Marcin Miller, lider zespołu Boys, był gościem „Szalonego podcastu” prowadzonego przez Szalonego Reportera. W trakcie rozmowy wrócił wspomnieniami do czasów, gdy jego formacja regularnie pojawiała się na największych telewizyjnych koncertach sylwestr...
Rok 2026 przyniesie kolejną falę podwyżek kosztów energii. Urząd Regulacji Energetyki ogłosił nowe stawki tzw. opłaty mocowej – składnika rachunku za prąd, który trafia do wytwórców energii w zamian za utrzymywanie gotowości do jej dostarczania. Choć...
Od 2026 roku wracają normalne zasady naliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców. Szumnie zapowiadana przez rząd obniżka obowiązywała tylko przez rok.
Znane są podstawy i wysokość składki zdrowotnej na 2026 r. Przedsiębiorcy zapłacą od 432 do niemal 1500 zł miesięcznie – w zależności od formy opodatkowania i przychodów. Zmiany wynikają z aktualizacji przeciętnego wynagrodzenia i minimalnej pensji.
Nadchodzi nowy obowiązek dla firm, który uderzy w finanse przedsiębiorców. Od 1 stycznia 2026 r. większość z małych firm musi prowadzić elektroniczną księgę podatkową i wysyłać ją fiskusowi. Od przyszłego roku obowiązek obejmie pozostałe. Rząd nie za...