Rząd pracuje nad pakietem zmian w PIT, CIT i ryczałcie. W planach są m.in. ograniczenia ulgi mieszkaniowej, nowa 15-proc. danina dla części ryczałtowców oraz nowe warunki dla IP Box od 2027 roku.
Artykuł United Surveys dla WP: KO – 28,6 proc., PiS – 23 proc., Konfederacja – 15,7 proc., KKP – 10,2 proc., Lewica – 7,5 proc., PSL – 5,2 proc. pochodzi z serwisu Wiadomości Częstochowa - Życie Częstochowy i powiatu.
Bliscy tragicznie zmarłego posła Łukasza Litewki powołali fundację jego imienia. Jak podkreślają, jest to dla nich "jedyna możliwa forma kontynuowania Jego misji".
Nadchodząca zmiana czasu oznacza nie tylko konieczność przestawienia zegarków, ale ma również znaczenie dla organizacji czasu pracy. W przypadku pracowników wykonujących obowiązki w godzinach nocnych, zmiana czasu wpłynie na sposób rozliczenia przepr...
Według sondażu Sondaż IBRiS dla Onetu Koalicja Obywatelska wygrałaby nadchodzące wybory z poparciem 31,5 proc., PiS plasuje się na drugim miejscu z wynikiem 27,6 proc. Kolejne miejsca zajęły: Konfederacja (14,1 proc.), Konfederacja Korony Polskiej (7...
Artykuł CBOS: KO – 29,6 proc., PiS – 18,3 proc., Konfederacja 13,4 proc., KPP – 9,9 proc. pochodzi z serwisu Wiadomości Częstochowa - Życie Częstochowy i powiatu.
Wygląda na to, że lista rzeczy, od których trzeba zapłacić podatek, właśnie się wydłuża. I to w sposób, który dla wielu Polaków może być trudny do zaakceptowania. Nowe przepisy oraz pierwsze wyroki sądów pokazują jasno – fiskus sięga coraz dalej, a s...
Ministerstwo Finansów ogłosiło, że od 1 stycznia 2026 roku stawka podatku od wygranych ma wzrosnąć z 10 proc. do 15 proc. Zmiana ta obejmie wygrane w Unii Europejskiej i Europejskim Obszarze Gospodarczym.
- Coraz więcej pracodawców korzysta z oprogramowania do zarządzania procesem rekrutacji. Są w stanie stworzyć ogłoszenie o pracę, przygotować i ocenić testy, a potem za pomocą bota przeprowadzą rozmowę kwalifikacyjną. Firma dostaje listę kandydatów,...
To już nie jest projekt. Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o Osobistych Kontach Inwestycyjnych, a nowe przepisy zaczną działać 1 stycznia 2027 roku. Wprowadzają w Polsce podatek, którego wysokość nie będzie zależała od tego, ile inwestor zarob...