Rząd zaproponował, aby minimalne wynagrodzenie za pracę w 2027 r. wynosiło 4950 zł brutto, a stawka godzinowa 32,30 zł - poinformowała we wtorek kancelaria premiera.
W wykazie prac, którymi zajmie się Stały Komitet Rady Ministrów, znalazł się projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu. Wkrótce rząd zdecyduje, w jaki sposób będzie wyliczana nowa płaca minimalna.
Znamy już nie tylko propozycję rządu ws. wzrostu płac pracowników budżetówki (w tym nauczycieli), ale także pozostałe dane makroekonomiczne, jakie Rada Ministrów przedstawi 15 czerwca Radzie Dialogu Społecznego. Na podstawie tych założeń resort finan...
Podwyżka minimalnego wynagrodzenia nie oznacza jedynie wyższej pensji i stawki godzinowej dla pracowników. To zmiana, która uruchamia efekt domina, od kosztów pracy ponoszonych przez pracodawców, przez wysokość składek ZUS, aż po mandaty i grzywny za...
Zaledwie kilkanaście dni dzieli nas od kluczowej zmiany, która dotknie miliony Polaków. Od 1 stycznia 2026 roku w życie wejdzie kolejna podwyżka płacy minimalnej, ustalona na poziomie 4806 złotych brutto. To oznacza, że około 3 milionów pracowników z...
Kolejna podwyżka płacy minimalnej jest już na stole. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej proponuje, aby od 1 stycznia 2027 roku najniższe wynagrodzenie wynosiło 4950 zł brutto. To oznacza wzrost o 144 zł miesięcznie. Podwyżka będzie jed...
Wraz z końcem roku zmienią się minimalne wynagrodzenie za pracę i minimalna stawka godzinowa dla określonych umów cywilnoprawnych. Mają wzrosnąć. Dla właścicieli plantacji zatrudniających pracowników oznacza to wyższe koszty. Jak duże będą podwyżki?...
Rząd pokazuje nowe prognozy. Jeśli się sprawdzą, przeciętna pensja za dwa lata przekroczy 10 tys. zł brutto – czyli akurat przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi. Związkowcy studzą emocje – przeciętne wynagrodzenie nie pokazuje, ile naprawdę zarabi...