Resort energii szacuje, że jeśli w czwartym kwartale nie zostanie utrzymane zamrożenie cen prądu, koszt jednej megawatogodziny wzrośnie do 580 zł, czyli o 16 proc. względem obecnego poziomu 500 zł za MWh. Taki skok cen przełożyłby się na wyższe rachunki za energię dla gospodarstw domowych - średnio...
Na rozpoczęcie przyszłego roku - 2026 - Polacy otrzymają... wyższe rachunki za prąd. Wzrost cen energii w gospodarstwach domowych spowoduje wzrost trzech kluczowych opłat: kogeneracyjnej, mocowej oraz OZE. Nowe stawki, które zostały już pokazane publ...
Awaria prądu w Lublinie. Planowane przerwy w dostawie prądu. Sprawdź, na jakich lubelskich osiedlach i ulicach nie będzie prądu. Poniżej przedstawiamy listę miejsc, gdzie planowana jest przerwa w dostawie prądu, a także, w jakich godzinach można się...
Jeśli planujesz wymianę telefonu lub zakup nowego laptopa, nie odkładaj tego na później. Od nowego roku wejdzie w życie zaktualizowana opłata, która podniesie ceny popularnych urządzeń elektronicznych. Choć nie jest to typowy podatek, efekt dla naszy...
Ministerstwo Finansów przygotowuje nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, która wprowadzi do prawa nową kategorię wyrobów akcyzowych — wkłady do wielorazowych e-papierosów. Chodzi o wszystkie zbiorniki i pojemniki na płyn do e-papierosów, zarówno na...
Czy wiesz, ile zapłacisz za paliwo przed Bożym Ciałem? Rząd właśnie opublikował nowe maksymalne ceny benzyny i diesla, a kierowcy już sprawdzają stawki przed wyjazdami na długi weekend. Największe emocje budzi diesel, bo jego cena znowu poszła w górę...
We wtorek litr benzyny 95 ma kosztować nie więcej niż 6,79 zł, benzyny 98 - 7,66 zł, a oleju napędowego - 7,82 zł - przekazało Ministerstwo Energii. Ceny maksymalne benzyny idą w górę, zaś diesla w dół.
Emerytury i renty wzrosną w 2027 roku, ale na razie nie wiadomo, jak wysoka będzie podwyżka. Rząd zdecydował, że zwiększenie wskaźnika waloryzacji pozostanie na ustawowym minimum, czyli 20 proc. realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia. To efekt b...
Waloryzacja emerytur w 2027 roku może wynieść 3,96 proc. To więcej, niż rząd zakładał jeszcze kilka tygodni temu. Jeśli prognozy się potwierdzą, minimalna emerytura wzrośnie z 1978,49 zł do 2056,84 zł brutto.