Minimalne wynagrodzenie za pracę od 1 stycznia 2027 roku wzrośnie o 144 zł i będzie równe 4950 zł brutto. Minimalna stawka godzinowa na umowach-zleceniach wyniesie zaś do 32,30 zł brutto.
Jeśli planujesz wymianę telefonu lub zakup nowego laptopa, nie odkładaj tego na później. Od nowego roku wejdzie w życie zaktualizowana opłata, która podniesie ceny popularnych urządzeń elektronicznych. Choć nie jest to typowy podatek, efekt dla naszy...
4950 zł brutto miesięcznie i 32,30 zł brutto za godzinę. Takie stawki minimalnego wynagrodzenia na 2027 rok znalazły się w założeniach do projektu rozporządzenia Rady Ministrów. Dla osób zarabiających najniższą krajową oznacza to kolejną podwyżkę, al...
Niespełna 600 osobom przysługuje tzw. emerytura olimpijska. To świadczenie dla tych sportowców, którzy zdobyli przynajmniej jeden medal olimpijski. Od 2026 roku jego wysokość wzrośnie i wyniesie 5116,99 zł miesięcznie.
Nowe regulacje dotyczące zwolnień lekarskich, które zaczęły obowiązywać od 2026 roku, wprowadzają precyzyjne zasady dotyczące tego, czym jest praca zarobkowa podczas L4 oraz w jakich sytuacjach aktywność w trakcie zwolnienia może skutkować utratą pra...
Estoński CIT miał być podatkowym paliwem dla firm, które zostawiają zysk na rozwój. Po boomie, który zwiększył liczbę korzystających z niego spółek, rząd zmienia teraz zasady gry. Od 2027 r. mniej będzie elastyczności, więcej kontroli i większe znacz...
Sejm przyjął reformę orzecznictwa ZUS, wprowadzając podwyżki dla lekarzy orzeczników i większą elastyczność zatrudnienia. Nowelizacja pozwala też innym zawodom medycznym, takim jak fizjoterapeuci czy pielęgniarki, orzekać w wybranych sprawach, np. do...
Rządowy projekt ustawy dotyczący koordynacji opieki długoterminowej i wsparcia osób starszych wprowadza bon senioralny dla osób powyżej 65. roku życia. Świadczenie nie będzie jednak wypłacane w formie gotówki.
Emerytury i renty wzrosną w 2027 roku, ale na razie nie wiadomo, jak wysoka będzie podwyżka. Rząd zdecydował, że zwiększenie wskaźnika waloryzacji pozostanie na ustawowym minimum, czyli 20 proc. realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia. To efekt b...