Sprawa najniższej pensji na 2027 rok jest już oficjalnie przyklepana. Rząd opublikował rozporządzenie w Dzienniku Ustaw. Nowa kwota odbije się nie tylko na wypłatach, ale też na części świadczeń i rachunkach przedsiębiorców.
Od 2025 roku świadczenie honorowe dla stulatków stało się bardziej sprawiedliwe i przejrzyste. Dodatek wynosi obecnie 6589,67 zł brutto miesięcznie, ale by dostać pieniądze, trzeba spełnić dodatkowe warunki.
Pracownicy ochrony zdrowia mogą liczyć na podwyżki. Od lipca minimalne wynagrodzenie lekarzy specjalistów wzrośnie do 12 910 zł brutto, a farmaceutów i diagnostów laboratoryjnych do 11 485 zł brutto. Więcej zarobią także lekarze stażyści, dla których...
Zasiłek pogrzebowy jest realnym wsparciem po stracie bliskiej osoby, pomaga pokryć koszty pochówku. Obecnie wynosi on 4000 zł, a od 1 stycznia 2026 r. wzrośnie do 7000 zł. Od 1 marca 2026 r. kwota zasiłku będzie waloryzowana, jeśli inflacja w roku po...
Zasiłek pogrzebowy jest wsparciem po stracie bliskiej osoby, który pomaga pokryć koszty pochówku. Dziś wynosi 4000 zł, a od 1 stycznia przyszłego roku wzrośnie do 7000 zł. Natomiast od marca 2026 roku zasiłek będzie waloryzowany, gdy inflacja w roku...
Od 1 stycznia 2027 roku osoby pobierające rentę wdowią z KRUS otrzymają wyższe świadczenia. Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zapowiedziała, że niższa część świadczenia w zbiegu zostanie podniesiona z obecnych 15 proc. do 25 proc. Co ważne, u...
Radzie Dialogu Społecznego nie udało się wypracować porozumienia w sprawie płacy minimalnej - podaje PAP. Propozycja strony związkowej zakładała wzrost minimalnego wynagrodzenia przynajmniej do poziomu 5200 zł. Pracodawcy stali po stronie rządu.
Prawie milion osób pobierających rentę wdowią może od stycznia 2027 r. liczyć na wyższe wypłaty. Wysokość drugiego świadczenia wzrośnie z 15 do 25 proc. Obecnie dodatkowa kwota wynikająca z wypłaty 15 proc. drugiego świadczenia wynosi średnio 379,10...
Świadczenie pielęgnacyjne skierowane jest do konkretnej grupy osób. W 2027 roku przewidywana jest podwyżka, a kwota wsparcia może wynieść nawet 3488 zł. Jednak, aby dostać pieniądze, trzeba spełnić określone warunki.
Od 1 stycznia 2027 roku zmienią się stawki najniższych wynagrodzeń w Polsce. Rząd podjął już decyzję, która będzie miała znaczenia zarówno dla pracowników, jak i dla przedsiębiorców.
Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia dotyczący rozszerzenia systemu dróg płatnych o 645 km oraz generalnej podwyżki opłat i to kilkadziesiąt procent. Dokument czeka na podpis premiera. Nowe stawki mają wejść w życie 1 lutego 2026 r.