Od września 2025 r. rosną kwoty świadczeń dla poszkodowanych pacjentów. Fundusz wypłacił już ponad 31,8 mln zł. Artykuł Wyższe odszkodowania z Funduszu Kompensacyjnego: nowe stawki od 6 września pochodzi z serwisu Alert Medyczny.
Od września obowiązują nowe kwoty świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Pacjent może otrzymać od 2393 zł do 239 131 zł. W razie jego śmierci każdemu uprawnionemu wnioskodawcy może przysługiwać od 23 914 zł do 119 566 zł.
Rosnąca liczba pacjentów decyduje się na ubieganie się o rekompensatę z Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Proces składania wniosku jest wyjątkowo prosty, a w razie jakichkolwiek wątpliwości bezpłatnej pomocy udzielają pracownicy Biura Rzec...
Sejm przyjął nowelizację ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR), która podnosi limity rekompensat i upraszcza procedury. Nowe przepisy czekają na podpis prezydenta.
Od 1 kwietnia obowiązują nowe, wyższe stawki za jednorazowe odszkodowanie ZUS. To pieniądze dla osób, które uległy wypadkowi przy pracy lub zapadły na chorobę zawodową. Stawka za 1 proc. uszczerbku na zdrowiu wzrosła do 1431 zł, a maksymalna wypłata...
Sejm przyjął jednogłośnie projekt zmian w ustawie o Funduszu Ochrony Rolnictwa. Nowe przepisy mają wzmocnić bezpieczeństwo finansowe producentów rolnych oraz grup producenckich w sytuacji, gdy podmiot skupujący nie zapłaci za dostarczone produkty rol...
Na środę w Sejmie zaplanowano pierwsze czytanie rządowego projektu nowelizacji Kodeksu pracy, która ma zwiększyć ochronę pracowników przed mobbingiem. Jeśli zmiany wejdą w życie, ofiary będą mogły domagać się zadośćuczynienia w dziesiątkach tysięcy z...
W sobotę 5 września mieszkańcy gminy Łomianki protestują na drodze krajowej nr 7 w Sadowej. Powodem są – ich zdaniem – rażąco zaniżone wyceny nieruchomości przejmowanych pod budowę trasy ekspresowej S7. Protest rozpoczął się o godzinie 11. Uczestnicy...
Rolnicy, którzy nie otrzymali zapłaty za sprzedane produkty rolne od niewypłacalnej firmy skupującej, będą mogli dwa razy w roku składać wnioski o rekompensatę z Funduszu Ochrony Rolnictwa. Nowe przepisy wprowadzają dodatkowy termin naboru i upraszcz...
Od stycznia 2026 roku płaca minimalna w Polsce wzrośnie do 4806 zł brutto. Choć dla wielu pracowników to dobra wiadomość, przedsiębiorcy biją na alarm. Wyższe wynagrodzenie to nie tylko większe pensje, lecz także podwyżka wielu różnych kosztów. Czego...