Od 1 stycznia 2027 roku wzrośnie minimalne wynagrodzenie za pracę oraz minimalna stawka godzinowa. Rozporządzenie zostało już opublikowane w Dzienniku Ustaw, więc nowe kwoty są ostatecznie ustalone.
Upały i ciepłe noce przyspieszyły dojrzewanie owoców, a rolnikom brakuje rąk do zbiorów. Dlatego wracają samozbiory: na plantacjach można zebrać m.in. śliwki, borówki i maliny, zwykle taniej niż kupując gotowe owoce.
Apple staje dziś przed jednym z najważniejszych testów od czasu premiery iPhone'a. Podczas dorocznej konferencji WWDC inwestorzy będą szukać odpowiedzi na pytanie, czy firma z Cupertino jest jeszcze w stanie dogonić konkurencję w wyścigu o sztuczną i...
Znamy już nie tylko propozycję rządu ws. wzrostu płac pracowników budżetówki (w tym nauczycieli), ale także pozostałe dane makroekonomiczne, jakie Rada Ministrów przedstawi 15 czerwca Radzie Dialogu Społecznego. Na podstawie tych założeń resort finan...
Płaca minimalna od 1 stycznia 2027 roku ma wynieść 4950 zł brutto. Tymczasem w pracach nad nowymi przepisami pojawił się poziom 55 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia. Przy prognozie na przyszły rok dawałoby to ponad 5,5 tys. zł brutto. N...
Duchowni w Polsce utrzymują się z kilku źródeł: pensji, ofiar wiernych oraz dodatkowych form działalności. Wysokość wynagrodzenia zależy od tego, jaką pełnią funkcję w parafii. O swoich zarobkach jakiś czas temu opowiedział ks. Rafał Główczyński SDS,...
Berlin podnosi płacę minimalną od 1 stycznia 2026 roku – Od nowego roku mieszkańcy stolicy Niemiec mogą liczyć na wyższą płacę minimalną. Władze Berlina przyjęły ustawę, która przewiduje znaczącą podwyżkę stawek godzinowych, a także nowe zasady ich c...