Oficjalnie podano kwotę pensji minimalnej, która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2027 roku. Wynika to z opublikowanego w Dzienniku Ustaw RP rozporządzenia Rady Ministrów w tej sprawie. Kwotę ustalono na poziomie 4950 zł brutto.
Rząd przyjął propozycję wzrostu wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2027 roku, zatem wiadomo, ile wyniosą w przyszłym roku składki tzw. Małego ZUS dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą. Jego kwota będzie wyższa niż tym roku, je...
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło właśnie konsultacje publiczne dotyczące zmian rozporządzenia w sprawie opłat reprograficznych. Po raz pierwszy pisałem o tym w maju 2021. Przypomnijmy, czym jest opłata reprograficzna. Zacytuję s...
Od lipca wzrosną minimalne wynagrodzenia pracowników ochrony zdrowia. Lekarze specjaliści zatrudnieni na etacie będą zarabiać co najmniej 12 910 zł brutto miesięcznie, a farmaceuci i diagności laboratoryjni minimum 11 485 zł brutto. Podwyżki obejmą t...
Znamy już nie tylko propozycję rządu ws. wzrostu płac pracowników budżetówki (w tym nauczycieli), ale także pozostałe dane makroekonomiczne, jakie Rada Ministrów przedstawi 15 czerwca Radzie Dialogu Społecznego. Na podstawie tych założeń resort finan...
Poznań od 1 września 2025 roku wprowadza nowy cennik biletów. Od początku miesiąca w całym mieście zaczną obowiązywać wyższe ceny za bilety jednorazowe, jak i długookresowe. Te drugie zdrożeją wyraźnie, bo nawet o 130 zł. Jest jednak jeden sposób, by...