Rząd Donalda Tuska drugi rok z rzędu ogranicza podwyżkę płacy minimalnej do 3 proc., choć koszt wyższej podwyżki byłby dla gospodarki znikomy. Przy wyższej inflacji najgorzej zarabiający pracownicy realnie zarobią mniej niż w tym roku.
Znamy już nie tylko propozycję rządu ws. wzrostu płac pracowników budżetówki (w tym nauczycieli), ale także pozostałe dane makroekonomiczne, jakie Rada Ministrów przedstawi 15 czerwca Radzie Dialogu Społecznego. Na podstawie tych założeń resort finan...
Artykuł United Surveys dla WP: KO – 28,6 proc., PiS – 23 proc., Konfederacja – 15,7 proc., KKP – 10,2 proc., Lewica – 7,5 proc., PSL – 5,2 proc. pochodzi z serwisu Wiadomości Częstochowa - Życie Częstochowy i powiatu.
Pracownicy na pewno życzyliby sobie, żeby płaca minimalna w 2026 r. wzrosła nie tylko na początku roku, ale także w jego połowie. Tym bardziej że minimalne wynagrodzenie zostanie podniesione od lipca dla osób zatrudnionych w jednym z sektorów.
Od 1 stycznia 2027 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie o 3 proc. – z 4806 zł do 4950 zł brutto. Minimalna stawka godzinowa wzrośnie z 31,40 zł do 32,30 zł. Zdaniem ekspertów podwyżka najbardziej obciąży małych pracodawców, dla których koszty...
Od 1 stycznia 2027 roku zmienią się stawki najniższych wynagrodzeń w Polsce. Rząd podjął już decyzję, która będzie miała znaczenia zarówno dla pracowników, jak i dla przedsiębiorców.
Płaca minimalna w 2027 r. ma wzrosnąć do 4950 zł, a firmy zapłacą za tę zmianę ponad 3 mld zł. Gospodarka strefy euro urosła w II kwartale szybciej, niż wcześniej szacowano, ale niemiecki przemysł znów rozczarował. Tymczasem rentowność polskich oblig...
Płaca minimalna w Polsce rosła w ostatnich latach znacznie szybciej niż wymagają tego unijne rekomendacje. W latach 2012–2025 najniższe wynagrodzenie wzrosło o 211 proc., ale - jak wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego - tak dynamiczne p...
Od 1 stycznia 2027 r. płaca minimalna wzrośnie do 4950 zł brutto miesięcznie lub 32,32 zł brutto za godzinę. W ciągu 15 lat od 2012 roku płaca minimalna zwiększyła się o 230 proc. (z 1500 zł).