W poniedziałek 15 września w Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie, które wyznacza wysokość płacy minimalnej i minimalnej stawki godzinowej w 2026 roku. Rząd nie osiągnął porozumienia z Radą Dialogu Społecznego. Wiemy już, ile wniesie płaca minimalna od 1 stycznia 2026 roku – 4806 zł brutto. M...
Od 1 stycznia 2027 roku zmienią się stawki najniższych wynagrodzeń w Polsce. Rząd podjął już decyzję, która będzie miała znaczenia zarówno dla pracowników, jak i dla przedsiębiorców.
Jak nieoficjalnie dowiedziała się redakcja PulsHR, płaca minimalna w 2027 roku wzrośnie o 3 proc. To wynik konsensu między resortem pracy, który chciał podwyżki o 3,7 proc. a resortem finansów, który proponował podwyżkę o 2,5 proc.
Rząd proponuje, aby od 1 stycznia 2027 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wynosiło 4950 zł brutto. W projekcie rozporządzenia znalazła się także nowa minimalna stawka godzinowa, która miałaby wzrosnąć do 32,30 zł. Obecnie najniższa krajowa wynosi...
Nowa płaca minimalna została oficjalnie ustalona. Od 1 stycznia 2027 roku najniższe wynagrodzenie za pracę wzrośnie do 4950 zł brutto. To kolejna podwyżka, która pokazuje, jak mocno zmieniła się wysokość najniższej pensji w Polsce w ostatniej dekadzi...
Płaca minimalna w 2026 roku w Polsce ponownie wzrośnie. Jednak wiele osób oburzyło się na decyzję rządu. Niektórzy uważają ją za stanowczo niewystarczająco w kontekście realiów cenowych polskiej gospodarki. Od stycznia 2026 roku płaca minimalna w Pol...
Zgodnie z decyzją rządu zmianie uległa wysokość płacy minimalnej na 2026 rok. Czy to koniec "eldorado” dla osób zarabiających minimalnie? Czy w Polsce płaca minimalna wreszcie osiągnęła górną granicę? Poniższe zestawienie pokazuje nowe stawki na 2026...
Oficjalnie podano kwotę pensji minimalnej, która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2027 roku. Wynika to z opublikowanego w Dzienniku Ustaw RP rozporządzenia Rady Ministrów w tej sprawie. Kwotę ustalono na poziomie 4950 zł brutto.
Decyzja stała się faktem. Rząd postawił kropkę nad "i" w kwestii minimalnego wynagrodzenia, które będzie obowiązywać w 2026 roku. Po burzliwych negocjacjach i rozbieżnych oczekiwaniach strony społecznej, ostateczna kwota została ustalona na poziomie...
Znamy już nie tylko propozycję rządu ws. wzrostu płac pracowników budżetówki (w tym nauczycieli), ale także pozostałe dane makroekonomiczne, jakie Rada Ministrów przedstawi 15 czerwca Radzie Dialogu Społecznego. Na podstawie tych założeń resort finan...