Kariera Citroena DS była długa i owocna. Rodził się w 1955 roku, zachwycając zarówno stylistyką, jak i rozwiązaniami mechanicznymi. Wóz wyróżniał bajeczny komfort, skuteczne hamulce, jednoramienna kierownica, futurystyczna deska rozdzielcza i wspaniale miękkie fotele. Przez lata powstała mnogość spe...
Fiat 132 miał w Polsce szczególny status. Następca modelu 125 długo był symbolem dobrobytu, a jazda nim była przywilejem. Miał wszystko to, co powodowało zazdrość użytkowników polskiej motoryzacji. Dwuwałkowy silnik, zawieszenie tylne na sprężynach ś...
Tego dnia 1974 roku zmarł Jan Żabiński, zoolog, żołnierz AK Jan Żabiński urodził się 8 kwietnia 1897 roku w Warszawie. Był polskim zoologiem, fizjologiem, popularyzatorem zoologii. Wiele lat był dyrektorem Ogrodu Zoologicznego w Warszawie. Był także...
To niezwykłe zadanie, by stworzyć samochód, który będzie wyglądał sensacyjnie i awangardowo zarówno w momencie debiutu, jak i ponad dekadę później. Podobnie sensacją jest, aby przez blisko dwie dekady utrzymywać przewagę komfortu zawieszenia nad wsze...
Prezentowany samochód jest 1 z 2117 wyprodukowanych egzemplarzy wersji Activa 2.1 TD. Wersja Activa była szczytowym osiągnięciem w rozwoju zawieszeń hydropneumatycznych, a zarazem popisem technologicznych możliwości firmy Citroen. Otrzymała rozwiązan...
XVII Zlot Zabytkowych Citroënów, który odbywa się właśnie w Rzeszowie i Łańcucie to sposób na zetknięcie się z historią i okazja do zobaczenia prawdziwych motoryzacyjnych legend. Citroën Traction Avant zajmuje w tym gronie szczególne miejsce i to nie...
Citroën 2CV to legenda sama w sobie – symbol wolności, prostoty i francuskiego stylu życia. Ale są wśród tych sympatycznych kaczek egzemplarze absolutnie wyjątkowe. I właśnie jeden z nich pojawił się na sprzedaż. Oto niezwykły 2CV „Week-End”, rzadki...
Miesiąc temu recenzowałam dla was sympatycznego mieszczucha: Citroëna C3 ze 100-konnym silnikiem spalinowym i manualną skrzynią biegów. Deja vu? Nie do końca. Model ten sam, ale napęd zupełnie odmienny. Tym razem przyszło mi się zmierzyć z wersją w p...
Citroën Ami jako Ferrari? Gdyby Enzo żył, zapewne zaniemówiłby na widok tego, co stało się z A może… roześmiałby się serdecznie? W Amsterdamie pewien młody przedsiębiorca postanowił bowiem nadać tej miejskiej puszce na prąd wygląd prawdziwej superma...
Citroën C15 nie był ani piękny, ani szybki, ani przesadnie nowoczesny. A mimo to – albo właśnie dlatego – uznano go za absolutnie niezniszczalny symbol motoryzacyjnego pragmatyzmu. Produkowany przez ponad 20 lat, sprzedał się w liczbie 2,1 miliona eg...
Maroko nie tylko przyciąga turystów swoją kulturą i krajobrazami, ale coraz częściej także uwagę globalnych koncernów motoryzacyjnych. Dzięki strategicznym inwestycjom Renault i Stellantis, kraj ten staje się liderem przemysłu samochodowego w Afryce...