Miliony Polaków czekają na tę decyzję. Jak wynika z nieoficjalnych ustaleń, rząd jest już blisko porozumienia w sprawie płacy minimalnej na 2027 rok. Najniższa krajowa ma wzrosnąć o 144 zł brutto miesięcznie. To kompromis między oczekiwaniami resortu pracy a bardziej oszczędnym podejściem Ministerst...
Rząd pokazuje nowe prognozy. Jeśli się sprawdzą, przeciętna pensja za dwa lata przekroczy 10 tys. zł brutto – czyli akurat przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi. Związkowcy studzą emocje – przeciętne wynagrodzenie nie pokazuje, ile naprawdę zarabi...
W poniedziałek 15 września w Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie, które wyznacza wysokość płacy minimalnej i minimalnej stawki godzinowej w 2026 roku. Rząd nie osiągnął porozumienia z Radą Dialogu Społecznego. Wiemy już, ile wniesie płaca min...
Zaledwie kilkanaście dni dzieli nas od kluczowej zmiany, która dotknie miliony Polaków. Od 1 stycznia 2026 roku w życie wejdzie kolejna podwyżka płacy minimalnej, ustalona na poziomie 4806 złotych brutto. To oznacza, że około 3 milionów pracowników z...
Płaca minimalna w Niemczech ponownie wzrosła, a miliony pracowników już od początku 2026 roku otrzymują wyższe wynagrodzenia. W praktyce jednak wielu zatrudnionych szybko zauważa, że podawane przez media kwoty brutto znacząco różnią się od pieniędzy,...
Jak nieoficjalnie dowiedziała się redakcja PulsHR, płaca minimalna w 2027 roku wzrośnie o 3 proc. To wynik konsensu między resortem pracy, który chciał podwyżki o 3,7 proc. a resortem finansów, który proponował podwyżkę o 2,5 proc.
Płaca minimalna w 2027 roku ma wzrosnąć o 3% i wynieść około 4950 zł brutto. Oznaczałoby to podwyżkę o około 144 zł. Proponowana stawka jest kompromisem między oczekiwaniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej a stanowiskiem Ministerstw...
4950 zł brutto miesięcznie i 32,30 zł brutto za godzinę. Takie stawki minimalnego wynagrodzenia na 2027 rok znalazły się w założeniach do projektu rozporządzenia Rady Ministrów. Dla osób zarabiających najniższą krajową oznacza to kolejną podwyżkę, al...
Rząd proponuje, aby od 1 stycznia 2027 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wynosiło 4950 zł brutto. W projekcie rozporządzenia znalazła się także nowa minimalna stawka godzinowa, która miałaby wzrosnąć do 32,30 zł. Obecnie najniższa krajowa wynosi...
Nowa płaca minimalna została oficjalnie ustalona. Od 1 stycznia 2027 roku najniższe wynagrodzenie za pracę wzrośnie do 4950 zł brutto. To kolejna podwyżka, która pokazuje, jak mocno zmieniła się wysokość najniższej pensji w Polsce w ostatniej dekadzi...