GUS podał najnowsze dane dotyczące inflacji. A to jeden z kluczowych parametrów, jakie bierze się pod uwagę przy wyliczeniu wskaźnika waloryzacji emerytur i rent. Bazując na najnowszych danych, wyliczamy najnowszy wskaźnik waloryzacji świadczeń dla seniorów na poziomie 3,73 proc. Tak niskiej prognoz...
Każdy zarejestrowany pojazd mechaniczny, dosłownie z kilkoma wyjątkami, musi posiadać ważną polisę OC, nawet gdy właściciel go nie używa. Brak obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego to nie tylko ryzyko tzw. regresu w razie kolizji lub wypadku, a...
Wysokość minimalnych gwarantowanych zarobków w Polsce zazwyczaj kojarzy się z ogólnokrajową najniższą krajową, o której decyduje rząd. W polskim prawie funkcjonują także wyodrębnione sektory, gdzie dolny pułap wynagrodzenia zasadniczego jest regulowa...
W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2027 roku. Od przyszłego roku najniższa krajowa wyniesie 4950 zł brutto, a stawka godzinowa 32,30 zł brutto.
Rząd Donalda Tuska drugi rok z rzędu ogranicza podwyżkę płacy minimalnej do 3 proc., choć koszt wyższej podwyżki byłby dla gospodarki znikomy. Przy wyższej inflacji najgorzej zarabiający pracownicy realnie zarobią mniej niż w tym roku.
Berlin podnosi płacę minimalną od 1 stycznia 2026 roku – Od nowego roku mieszkańcy stolicy Niemiec mogą liczyć na wyższą płacę minimalną. Władze Berlina przyjęły ustawę, która przewiduje znaczącą podwyżkę stawek godzinowych, a także nowe zasady ich c...
Płaca minimalna w 2027 roku ma wzrosnąć o 3% i wynieść około 4950 zł brutto. Oznaczałoby to podwyżkę o około 144 zł. Proponowana stawka jest kompromisem między oczekiwaniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej a stanowiskiem Ministerstw...
Czy obcokrajowcy faktycznie mogą liczyć na emeryturę minimalną w Polsce już po jednym dniu pracy? W sieci krąży nagranie sugerujące, że Ukraińcy są traktowani preferencyjnie i otrzymują świadczenia na korzystniejszych warunkach niż polscy obywatele....
Wystarczy jeden dzień pracy i opłacania składek emerytalno-rentowych, by po osiągnięciu wieku emerytalnego nabyć prawo do emerytury w Polsce. Takie przepisy obowiązują obywateli polskich, ale korzystają z nich także obcokrajowcy. "Fakt" ujawnia kwoty...
Od marca emerytury poszły w górę za sprawą corocznej waloryzacji. W tym roku podwyżka wyniosła 5,3 proc., co oznacza wzrost m.in. najniższej emerytury, która po zmianach wyniosła 1978,49 zł.
Płaca minimalna od 2026 r. wynosi 4 806 zł brutto. Pracując 40 lat i zarabiając taką kwotę, można spodziewać się emerytury niewiele wyższej niż obecne minimalne świadczenie, które wynosi 1978,49 zł brutto. Rosnące koszty życia sprawiają, że za tę kwo...