Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej będzie rekomendowało Radzie Ministrów minimalne wynagrodzenie w 2027 r. w wysokości 4986 zł i minimalną stawkę godzinową w wysokości 32,60 zł. To wzrost odpowiednio o 180 zł i o 1,20 zł — poinformował resort.
Radzie Dialogu Społecznego nie udało się wypracować porozumienia w sprawie płacy minimalnej - podaje PAP. Propozycja strony związkowej zakładała wzrost minimalnego wynagrodzenia przynajmniej do poziomu 5200 zł. Pracodawcy stali po stronie rządu.
Ministerstwo Finansów prowadzi analizy dotyczące modyfikacji parametrów skali podatkowej, które mogłyby wejść w życie 1 stycznia 2027 roku. W przypadku jej wejścia w życie, skorzysta na niej mnóstwo Polaków. Wśród rozważanych scenariuszy znajduje się...
Płaca minimalna 2027. Rząd przyjął propozycję nowej najniższej krajowej. Wyniesie ona 4950 zł brutto, a stawka godzinowa 32,30 zł. To oznacza podwyżkę o 144 zł i dotyczy ok. 1,58 mln pracowników w Polsce.
Pracownicy na pewno życzyliby sobie, żeby płaca minimalna w 2026 r. wzrosła nie tylko na początku roku, ale także w jego połowie. Tym bardziej że minimalne wynagrodzenie zostanie podniesione od lipca dla osób zatrudnionych w jednym z sektorów.
Od 1 stycznia 2027 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie o 3 proc. – z 4806 zł do 4950 zł brutto. Minimalna stawka godzinowa wzrośnie z 31,40 zł do 32,30 zł. Zdaniem ekspertów podwyżka najbardziej obciąży małych pracodawców, dla których koszty...
Od 1 stycznia 2027 roku zmienią się stawki najniższych wynagrodzeń w Polsce. Rząd podjął już decyzję, która będzie miała znaczenia zarówno dla pracowników, jak i dla przedsiębiorców.
Rząd Donalda Tuska drugi rok z rzędu ogranicza podwyżkę płacy minimalnej do 3 proc., choć koszt wyższej podwyżki byłby dla gospodarki znikomy. Przy wyższej inflacji najgorzej zarabiający pracownicy realnie zarobią mniej niż w tym roku.
Pensja minimalna w Niemczech netto w 2025 roku – W największej gospodarce Europy ustawowa płaca minimalna – Mindestlohn – stanowi istotny fundament zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków życia. Od 1 stycznia 2025 roku minimalna stawka go...
Według danych GUS za wrzesień 2025 r. dynamika średnich wynagrodzeń w sektorze przedsiębiorstw okazała się zgodna z oczekiwaniami. Najwięcej zarabiali pracownicy w sektorach informacyjnych i komunikacyjnych. Presja płacowa się stabilizuje na poziomie...