Od 1 stycznia 2027 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie o 3 proc. – z 4806 zł do 4950 zł brutto. Minimalna stawka godzinowa wzrośnie z 31,40 zł do 32,30 zł. Zdaniem ekspertów podwyżka najbardziej obciąży małych pracodawców, dla których koszty zatrudnienia są szczególnie istotne - donosi Rzec...
Pracownicy na pewno życzyliby sobie, żeby płaca minimalna w 2026 r. wzrosła nie tylko na początku roku, ale także w jego połowie. Tym bardziej że minimalne wynagrodzenie zostanie podniesione od lipca dla osób zatrudnionych w jednym z sektorów.
Od 1 stycznia 2027 roku zmienią się stawki najniższych wynagrodzeń w Polsce. Rząd podjął już decyzję, która będzie miała znaczenia zarówno dla pracowników, jak i dla przedsiębiorców.
Rząd Donalda Tuska drugi rok z rzędu ogranicza podwyżkę płacy minimalnej do 3 proc., choć koszt wyższej podwyżki byłby dla gospodarki znikomy. Przy wyższej inflacji najgorzej zarabiający pracownicy realnie zarobią mniej niż w tym roku.
Płaca minimalna w 2027 r. ma wzrosnąć do 4950 zł, a firmy zapłacą za tę zmianę ponad 3 mld zł. Gospodarka strefy euro urosła w II kwartale szybciej, niż wcześniej szacowano, ale niemiecki przemysł znów rozczarował. Tymczasem rentowność polskich oblig...
Z najnowszego projektu rozporządzenia rządu wynika, że podwyżka płacy minimalnej będzie kosztować firmy ponad 3 mld zł. Zyska na niej ok. 1,6 mln pracowników. Płaca minimalna w 2027 r. ma wynieść 4950 zł, a stawka godzinowa zostanie podwyższona do 32...
W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2027 roku. Od przyszłego roku najniższa krajowa wyniesie 4950 zł brutto, a stawka godzinowa 32,30 zł brutto.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej będzie rekomendowało Radzie Ministrów minimalne wynagrodzenie w 2027 r. w wysokości 4986 zł i minimalną stawkę godzinową w wysokości 32,60 zł. To wzrost odpowiednio o 180 zł i o 1,20 zł — poinformował...
Radzie Dialogu Społecznego nie udało się wypracować porozumienia w sprawie płacy minimalnej - podaje PAP. Propozycja strony związkowej zakładała wzrost minimalnego wynagrodzenia przynajmniej do poziomu 5200 zł. Pracodawcy stali po stronie rządu.
Pracownik działu logistyki nie może przyjąć dostawy, bo terminal odmówił posłuszeństwa. Handlowiec traci kontakt z klientem, bo jego tablet po aktualizacji przestał działać. Dyrektor finansowy gubi laptop tuż przed prezentacją rocznych wyników i przy...