Kolejna podwyżka płacy minimalnej jest już na stole. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej proponuje, aby od 1 stycznia 2027 roku najniższe wynagrodzenie wynosiło 4950 zł brutto. To oznacza wzrost o 144 zł miesięcznie. Podwyżka będzie jednak znacznie skromniejsza niż te, do których przyz...
Oficjalnie podano kwotę pensji minimalnej, która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2027 roku. Wynika to z opublikowanego w Dzienniku Ustaw RP rozporządzenia Rady Ministrów w tej sprawie. Kwotę ustalono na poziomie 4950 zł brutto.
Rząd proponuje, aby od 1 stycznia 2027 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wynosiło 4950 zł brutto. W projekcie rozporządzenia znalazła się także nowa minimalna stawka godzinowa, która miałaby wzrosnąć do 32,30 zł. Obecnie najniższa krajowa wynosi...
Od 1 czerwca młodociani pracownicy mogą liczyć na wyższe wynagrodzenia. To efekt wzrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w pierwszym kwartale 2026 r. Pensje młodocianych wyniosą od 765,03 zł do 956,29 zł brutto.
Rząd przedstawił propozycję wyższej płacy minimalnej na 2027 rok, a kolejny etap prac nad nowymi przepisami jest już za nami. Jeżeli proponowane rozwiązania wejdą w życie, ponad milion pracowników od stycznia zobaczy na kontach wyższy przelew. Wyjaśn...
Minimalne wynagrodzenie za pracę ma wynieść od 1 stycznia 2027 roku 4950 zł, a minimalna stawka godzinowa 32,30 zł. Jak wskazano w ocenie skutków regulacji rozporządzenia, koszt podwyżki pensji minimalnej dla małych i średnich firm szacowany jest na...
Podwyżka minimalnego wynagrodzenia nie oznacza jedynie wyższej pensji i stawki godzinowej dla pracowników. To zmiana, która uruchamia efekt domina, od kosztów pracy ponoszonych przez pracodawców, przez wysokość składek ZUS, aż po mandaty i grzywny za...
Zaledwie kilkanaście dni dzieli nas od kluczowej zmiany, która dotknie miliony Polaków. Od 1 stycznia 2026 roku w życie wejdzie kolejna podwyżka płacy minimalnej, ustalona na poziomie 4806 złotych brutto. To oznacza, że około 3 milionów pracowników z...